Harcama talimatını kim hazırlar?
5018 sayılı Kanunun 33. maddesine göre; Gerçekleştirme görevlileri, bedel karşılığı; işin yapılması, mal veya hizmetin teslim alınması, teslime ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin düzenlenmesi görevlerini yaparlar.
Harcama talimatı vermeye kim yetkilidir?
Harcama talimatları ve sorumluluk (5018-Md. 32) 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre belirlenen harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.
Harcama pusulasını kimler düzenler?
Vergi dairesi, başvuranın vergi plakasına göre izni düzenler ve işletme sahibine teslim eder. İzin verildikten sonra, noterden veya Maliye Bakanlığı’ndan masraf raporu alınabilir. Düzenlenecek masraf raporu, mükellefle anlaşılan veya noter tarafından onaylanan bir matbaada basılır.
Harcama talimatını kimler imzalar?
Kamu ihale mevzuatına göre düzenlenecek ihale onay belgesi ile harcama talimatında yer alan bilgiler, onay belgesinde yer alır ve ihale yetkilisi olarak harcama yetkilisi tarafından imzalanır.
Harcama talimatı nedir?
Harcama emri: – Mevcut fonlar – Anlaşma – Uygulama prosedürü – Uygulamadan sorumlu kişilerin belirlenmesi Harcama yetkilisi tarafından imzalanan belgedir.
Gerçekleştirme görevlisi ne yapar?
Yönetici, harcama yetkilisi tarafından görevlendirilen ve yardımcıları veya hiyerarşide kendisinden sonra gelen en üst amir tarafından imzalanan ödeme emri belgesini düzenlemek ve kontrol etmek üzere görevlendirilen bir veya birden fazla kişidir (İç kontrol ve ön malî kontrole ilişkin usul ve esaslar, md. 12).
Muhasebe yetkilisinin görevleri nelerdir?
Muhasebe görevlisi şirketin muhasebe kayıtlarını tutmaktan sorumludur. Faturaları işler, ödemeleri kaydeder ve kuruluşun giderlerini takip eder.
Üst yönetici harcama yetkilisi olabilir mi?
5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre; teşkilat yapısı ve personel durumu gibi nedenlerle harcama yetkisinin belirlenmesinin zor olduğu idareler ile bütçelerinde harcama birimleri gösterilmeyen idarelerde harcama yetkisi, üst düzey yönetici tarafından bizzat kullanılabilir.
Belediyede harcama yetkilisi kimdir?
Kanunun 32. maddesi, bütçelerden harcama yapılabilmesinin ancak harcama yetkilisinin harcama emri vermesiyle mümkün olduğunu belirtmektedir. Yerel yönetimler için: harcama yetkilisi; İlk olarak, kurumun en üst düzey yetkilileri olan valiler, belediye başkanları ve birlik liderleri bulunmaktadır.
Harcama pusulası nasıl düzenlenir?
Gider raporu düzenlemek için öncelikle vergi dairesinden izin alınması gerekir. İzin verilirse vergi dairesi başvuranın vergi plakasına göre izin verecektir. Maliye Bakanlığı’ndan bu izni aldıktan sonra gider raporu yazdırılabilir ve gerekli işlemler yapılarak giderler kaydedilebilir.
Ödeme emri belgesini kim düzenler?
5018 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre; ödeme emri belgesi, Harcama Otoritesi tarafından görevlendirilen görevli tarafından düzenlenir.
Harcama pusulası neden düzenlenir?
Gider raporu, bir mal veya hizmetin satın alınması için yapılan harcamaları muhasebe sistemine belgelemek ve kaydetmek için düzenlenen fatura biçimindeki resmi bir belgedir. Ayrıca, tüketiciye satılan bir ürün iade edildiğinde ilgili belge düzenlenir.
Harcama talimatını kim verir?
Harcama yetkilisi harcama emri verirse bütçelerden harcama yapılabilir. Harcama emirleri, hizmetin uygunluğu, yürütülecek işin konusu ve kapsamı, süresi, mevcut fonlar, yürütme türü ve yürütmeden sorumlu kişiler hakkında bilgi içerir.
Harcama yetkilisi kimdir?
5393 sayılı Belediye Kanununun 63 üncü maddesine göre, belediye bütçesinde gösterilen harcama birimlerinin en üst yöneticisi harcama yetkilisi, 5355 sayılı Belediye Sendikaları Kanununa göre ise mahalli idare sendikalarındaki sendika başkanı harcama yetkilisi olarak tanımlanmıştır.
Muhasebe yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisi aynı kişi olabilir mi?
5018 sayılı Kanunda muhasebe yetkilisi ile tahsilat vekilinin yetkilerinin aynı kişide birleştirilemeyeceğine ilişkin açık bir hüküm bulunmamaktadır.
Ödeme emrini kim hazırlar?
İcra dairesi, takip talebinin kanuni gerekliliklere uygun olduğunu tespit ederse ödeme emri düzenleyerek borçluya gönderir.
Harcama yetkilisi hangi raporu hazırlar?
MADDE 24 – (1) Birim Faaliyet Raporu; genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler, sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idarelerin bütçelerinde kaynak tahsis edilen harcama yetkilileri tarafından hazırlanır.
Ödeme emri belgesini kim düzenler?
5018 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre; ödeme emri belgesi, Harcama Otoritesi tarafından görevlendirilen görevli tarafından düzenlenir.
Harcama Birimi Kimlik Yönetici Kimdir?
5. Muhasebe Birimi Kimlik Yöneticisi, Harcama Birimindeki Harcama Yetkilisini veya Harcama Yetkilisinin uygun gördüğü personeli ‘Harcama Birimi Kimlik Yöneticisi’ olarak yetkilendirir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Devlet Ana Romanının Temel Çatışma Nedir